torsdag 11 december 2014

Bildanalys

Bilden är en abstrakt bild, som é en bild som inte föreställer något.
Fast det den har på sig är massa olika former, stjärnor, linjer och färger.
Jag tycker att bilden inte föreställer något speciellt, och är något som ritades snabbt, inte genomtänkt, och något som man gör bara för att man inte har något annat för sig. 
Jag tycker att bilden inte har mycket färg i sig så därför ritade jag färg i massa rutor i mitten på bilden för att ge den mer ’‘liv’’.
Eftersom bilden är så abstrakt så föreställer den inte mycket, vilket då gör att ens takar inte jobbar så mycket när man ser den.
Jag hittade bilden när jag letade efter kända konstnärer, jag tycker att alla valde samma konstnar så jag tog den som inte någon annan tog.
Jag tycker att bilden är för dem som gillar abstrakt konst, och även för dem som har väldigt bra fanatsi!
Bilden är en typisk bild som skulle kunna finnas på ett konsigt muséum.
Bilden är en bild som jag tror många skulle kunnda ha i TV-rummet, eller bara någonstans i huset.







Min version                                
 

                                                     Orginal

1 kommentar:

  1. Kul att se att du fiskade fram bilden under sängen. Bra jobbat Anton!
    /Maja

    SvaraRadera